AMZS test 29 zimskih pnevmatik
Četrtek, 24 September 2020 10:52
Ko se noč daljša, ko se množijo deževni dnevi, ko temperatura začne padati in ko zadiši po zmrzali in snegu, vozniki običajno začnemo razmišljati o ustreznih pnevmatikah.
Ker celoletne pnevmatike pesti veliko vozniških kompromisov, se le s pravimi zimskimi pnevmatikami, označenimi s snežinko v triglavi gori, lahko varno spopademo z zahtevnimi in hitro spreminjajočimi se zimskimi voznimi razmerami. Na letošnjem testu zimskih pnevmatik smo preskusili 16 pnevmatik dimenzije 205/55 R 16 in 13 pnevmatik dimenzije 235/55 R 17. Rezultati so bili znova zelo raznoliki - nekaj preskušenih pnevmatik je dobilo oceno zelo dobro oziroma zelo priporočljivo, večina pa je dobila oceno dobro oziroma priporočljivo. Na letošnjem testu sta le dve pnevmatiki dobili oceno slabo, kar pomeni, da odsvetujemo njun nakup.
Klimatske spremembe se poznajo tudi na cestah; klasične zime s snežno odejo, ki se obdrži dlje časa, so vse redkejše, vse pogostejši pa so ekstremni vremenski pojavi, ki pozimi lahko pomenijo kratkotrajno, a močno sneženje, že čez nekaj dni pa otoplitev ali dež. Na cestah to praviloma pomeni zahtevne vozne razmere, ki zahtevajo previdnega voznika in seveda dobre pnevmatike na kolesih avtomobila, ki se znajo spoprijeti s hitro spreminjajočim se oprijemom.
Čeprav vremenske statistike potrjujejo, da bo na dolgi rok snega vedno manj, to ne pomeni, da ne rabimo dobrih zimskih pnevmatik; njihova glavna prednost v primerjavi z letnimi namreč ni le boljši oprijem na sneženi podlagi, ampak dobre lastnosti tudi pri vseh drugih zimskih vozniških izzivih - plundri na cesti, poledici in veliki količini vode ob deževjih, dobro pa se morajo odzvati tudi na specifičnosti suhe ceste v hladnih zimskih dneh.
Tudi naš test, ki ga AMZS opravlja v sodelovanju s partnerskimi avtomobilskimi klubi (kot so ADAC, ÖAMTC, TCS in ANWB) in nekaterimi drugimi organizacijami, nagrajuje pnevmatike z najbolj uravnoteženimi lastnostmi: na testu zimskih pnevmatik temeljito preskusimo lastnosti na suhi cesti, na mokri cesti, na snegu in na ledu, ugotovimo njihovo glasnost, preverimo obrabo oziroma število prevoženih kilometrov in izmerimo porabo goriva. Kot smo v Motoreviji že zapisali, so si ciljne zahteve pogosto v nasprotju; zaradi fizikalnih in kemičnih lastnosti so pnevmatike, ki se odlično odrežejo pri enem merilu, pogosto slabše pri drugem. Cilj za razvojne inženirje je torej uravnoteženost vseh lastnosti na visoki ravni - in najbolje uravnotežene pnevmatike oziroma takšne, ki dosežejo čim boljši rezultat pri vseh merilih, dobijo tudi najboljšo skupno oceno na testu. A naj vam le najboljša skupna ocena ne bo edino merilo pri nakupni odločitvi: pnevmatike izberite glede na vaš vozniški slog in na vozniške navade. Če se vsak vikend zapeljete do vaše počitniške hišice v hribih, poiščite pnevmatike z dobrimi lastnostmi v snegu in na ledu, če pa tudi pozimi večino kilometrov prevozite po avtocestah, poiščite pnevmatike z dobrimi lastnostmi na mokrem in morda z manjšo porabo goriva ali majhno obrabo.
Pnevmatike dimenzije 205/55 R 16 H
Pnevmatike dimenzije 235/55 R17 V
Pri pnevmatikah dimenzije 205/55 R 16 je bila razlika v zavorni poti med najboljšo in najslabšo pnevmatiko 8,5 m pri zaviranju od 100 km/h do zaustavitve na suhem in 12,5 metra pri zaviranju od 80 km/h do zaustavitve na mokri cesti.
Pri vzdolžnem splavanju (akvaplaningu) je najboljša pnevmatika v dimenziji 235/55 R 17 splavala pri 9,2 km/h višji hitrosti od najslabše.
Še razlike v porabi goriva: med najboljšo in najslabšo pnevmatiko dimenzije 205/55 R 16 je razlika v porabi 2 decilitra na 100 km, med najboljšo in najslabšo pnevmatiko dimenzije 235/55 R 17 pa 4 decilitre na 100 km.
VIR: AMZS