Vulkanizerstvo Boris Kozamurnik s.p.

PE Bukovska vas 15 2373 Šentjanž

gsm.: 041 607 298

S prihodnjim letom nove oznake pnevmatik

Nove EU oznake bodo omogočale izbiro pnevmatik na podlagi izkoristka goriva, oprijema in hrupnosti.

EU se je s Pariškim sporazumom zavezala, da bo do leta 2030 izpuste toplogrednih plinov zmanjšala za vsaj 40 odstotkov v primerjavi z letom 1990. Cestni promet je kriv za približno 22 odstotkov izpustov v EU, prav tako pa je promet edini sektor, v katerem izpusti ostajajo višji kot leta 1990. Da bi EU do leta 2050 dosegla podnebno nevtralnost, želi do leta 2050 izpuste iz prometa zmanjšati za 60 odstotkov v primerjavi z letom 1990. Od pnevmatik je odvisnih med 20 in 30 odstotkov porabe goriva vozila, kar pomeni, da lahko pnevmatike, ki omogočajo boljši izkoristek goriva, pomagajo zmanjšati izpuste iz prometa.
Po ocenah bo novo označevanje pnevmatik izpuste CO2 zmanjšalo za 10 milijonov ton in omogočila do 9 milijard evrov prometa pri proizvodnji pnevmatik.

Cilj nove sheme označevanja avtomobilskih in tovornih pnevmatik je povečati ozaveščenost potrošnikov o prihranku goriva, izboljšati varnost in zmanjšati onesnaženost s hrupom. Tako bodo na novih oznakah podatki o izkoristku goriva (porabi energije) in oprijemu na mokrem cestišču, ki bodo predstavljeni na lestvici od A do G (podobno kot na energijskih nalepkah za gospodinjske aparate), ter podatki o hrupnosti pnevmatik v decibelih. Nova shema označevanja bi veljala tudi za težka tovorna vozila (pnevmatike C3), za katera trenutno zahteve EU glede označevanja ne veljajo.
Podatki o oprijemu na snegu in ledu se lahko dodajo kasneje, podatki o vzdržljivosti in abraziji, ki je odgovorna za onesnaževanje z mikroplastiko pa, ko bo na voljo ustrezen način preizkušanja.

EU z novim načinom označevanja pnevmatik želi potrošnikom pomagati pri odločanju za izbiro pnevmatik, ki prinašajo boljši izkoristek goriva, to pa lahko pomeni velike prihranke in tudi nižje izpuste. Hkrati boljši oprijem na cestišču pomeni večjo varnost v prometu, podatki o onesnaževanju pa lahko pripomorejo k znižanju onesnaževanja s hrupom, ki ga povzročajo vozila.
Oznake morajo biti potrošnikom jasno razvidne povsod, kjer se pnevmatike prodajajo, tudi na spletu, in morajo vključevati QR kodo za enostavno skeniranje.

Po potrditvi novega načina označevanja pnevmatik s strani evropskega parlamenta mora nova pravila uradno potrditi še Svet EU, s čimer bo novo označevanje lahko stopilo v veljavo 1. maja prihodnje leto. Nova uredba o označevanju pnevmatik bo razveljavila in nadomestila Uredbo o označevanju pnevmatik iz leta 2009, ki je trenutno v veljavi.
vir: nas-stik.si